No ajattelimpas pistää nyt tänne näin lyhyen "tiivistelmän" siintä millainen mun työssäoppiminen oli..

Viikko 1:
Menen sinne ihan innoissaan ja sitten kun pääsin perille. Niin paikalla vallitsi kaaos.
Joku täti sano mulle, että " joo tervetuloa siä taidat olla meijän opiskelija....
tosiaan sun ohjaaja on poissa ja ittekin oon just lähdössä lääkäriin"
(Tässä vaiheessa oli sellainen "kiva"  tunne... että jes , mul ei o siis ohjaajaa)
Päivä jatku samanlaisella kaaoksella (ryhmässä 31 lasta joiden nimet tulisi muistaa)
Viikon loppu puolella osasin kaikkien nimet ja ei siinä mitään.. tiesin että tulen paikalle klo 7
mutta sitte tajusin että...  mua ei ole perehdytetty hommaan mitenkään. o.O


Viikko 2: 
Sovittiin että tulen joka päivä klo 8, niin kerkeän viedä pikkusen päivähoitoon (Danten siis porukoille)
aamusta ja itte käppäillä "töihin"   missä oli täysi kaaosmainen tunnelma.. niinku melkein joka ikinen päivä.
Piti palauttaa näyttösuunnitelma jne....  mutta sitten tulin itse kipeäksi.. jes ompa kivaa..
Mutta ei se mitään, jos työntekijät keskustelivat lapsista niin uskokaa tai älkää.
Mut "potkittiin" pihalle huoneesta, etten kuuntelisi. Mitä tästä opin?  No olemaan törppö uusia ja opiskelijoita kohtaan.


Viikko 3:
Piti olla näyttöviikko mutta erillisistä tapahtumista johtuen ( Ohjaaja ollut poissa, itse kipeänä ja suunnitelman
eri kohtien korjaus jäänyt vajaaksi koska olin kotona nukkumassa kuumetta pois.... joten työssäoppiminen
pidentyi viikolla...

Viikko 4:
Näyttöviikko! Kyllä oikeesti pääsin näyttöviikolle... vihasin sitä, että joku stalkkaa ja kyyläilee koko ajan..
(Huom, mun koulu hommelin jälkeen oli työssäoppiminen päiväkodissa joten lähtökohta oli aika ... "hyvä")
Tein suunnitelman, toimin sen mukaisesti ja kaikki meni omasta mielestä ihan ok.
Ongelmana oli se, että keskittyminen kirjallisiin hommiin vähän jäi ja opiskelu suullisiin näyttöihi
oli kerrassaan olematon. Niin eiköhän viimisenä päivänä ohjaaja kysyn jotain mitä en tiennyt... olipa taas kiva..


Lyhennys:
Työssäoppiminen oli ihan kamala, ei minkäänlaista perehdyttämistä ja kun olisi siihen ollut mahdollisuus
niin todettiin ettei sillä niin väliä, kun olenhan ollut siellä viikon niin tiedän...  -.-'
En saanut tutustua lasten vasuihin (varhaiskasvatussuunnitelmiin)  koska mun vanhemmat nyt sattuu
asumaan lähettyvillä... en vieläkään tiedä miten tämä vaikuttaa minuun. Mutta näin se oli.
Tajusin ja opin kantapään kautta taas uudestaan, etten tykkää tehdä työtä lasten kanssa.. en yhtään.
... Ei o siis mun erikoistumisala lapset ja nuoret :)